Welkom

Jambo!! (begroeting in Swahili)

Hier zal je mijn 'avonturen' in Kenia mee kunnen volgen.
Feel free om zelf ook te reageren!

Kwaheri (tot ziens)

donderdag 5 januari 2012

Update (part two)

Jesus, het is alweer 2 maanden geleden dat ik hier iets gepost heb. Woepsie! Ik beloof jullie plechtig dat ik in Kenia meer aandacht zal besteden aan het typen van updates.

Ingezameld geld potlodenverkoop
Ondertussen zijn al onze potloden al een tijdje verkocht. We hebben hiermee toch een mooi bedrag kunnen binnen halen. Voor de curieuzeneuzen onder ons: we hebben alle opbrengst (€850) geschonken aan het project. Na kort overleg met de projectverantwoordelijke - die uiteraard nog steeds het best weet waaraan het geld besteed kan worden - hebben we besloten om hiermee een kast en grote zwembanden te kopen. De kast zou vanaf nu in de leraarskamer te bewonderen zijn. De zwembanden zouden ter groter vreugde van de kinderen gebruikt worden wanneer ze gaan zwemmen in de zee. Er zouden namelijk nog geregeld kindjes verdrinken. Jouw bijdrage zal dus een drenkeling minder kunnen betekenen. Be proud!

Aftellen
Over zee gesproken. De link is snel gelegd met zon, natuurlijk... Hier is het weer echt niet om over naar huis te schrijven. Gelukkig ben ik nog thuis. (Haha!) Gevolg: ik begin des te meer af te tellen naar mijn 'grote avontuur'. Helaas staan er eerst nog een week stage en drie weken examens gepland. Bah! Ne mens zou voor minder willen vertrekken. Nog 28 dagen tanden bijten dus.

Ontmoeting studenten Hasselt in real life
Gisteren hebben we de 3 medestudenten van Hasselt ontmoet: Astrid, Nathalie en Quinten. We zijn samen iets gaan eten in 'den Da Giovanni' en nadien iets gaan drinken in godweetwaar. Het was eigenlijk vanaf het eerste ogenblik echt gezellig, dus dat is alweer een zorg minder en een reden meer om te willen vertrekken.

Oproep!
Aangezien het toch echt allemaal wel dichterbij komt, ben ik begonnen met het opstellen van een wat-mag-ik-niet-vergeten-lijst. Vergeetachtig as I am.
Nu, bij nader inzien staat daar echt nog niet zoveel op. Mijn oproep is dus: als je toevallig aan iets denkt dat ik echt niet mag vergeten, moet je mij dat zeker laten weten!! Eens benieuwd hoeveel grapjassen: 'Mezelf' zullen sturen...

Afronden
VoilĂ , ik denk dat ik hiermee de belangrijkste nieuwtjes nu wel verteld heb. Ik zal dan maar eens terug beginnen aan de rest van mijn schoolwerk, want believe it or not; hier ligt nog een berg op mij te wachten.
Mede daardoor vrees ik dat mijn volgende post pas vanuit het verre Kenia verstuurd zal worden. Sorry!

1 opmerking:

  1. 7 DAYS
    171 HOURS
    10311 MINUTES
    618719 SECONDS

    AND THEN BYE BYE, BELGIUM!! JAMBO JAMBO KENYA ! :D

    BeantwoordenVerwijderen